Hvad kunden læser om “Den store fangeflugt”

Samarbejde bag muren

Teambuilding møder et stykke Danmarkshistorie, når jeres samarbejde sættes på prøve ved det gamle statsfængsel i Horsens. Den Store Flugt skaber en interaktiv fællesoplevelse i en ellers lukket og mysterifuld verden. Jeres hverdag vendes op og ned, når I nu mødes som indsatte, der med hinandens hjælp skal efterligne Lorentzens flugtforsøg i 1949, hvor han nåede ud til friheden på den anden side af fængselsmuren.

Hverdagen bag pigtråd

Et fængsel rummer mange små fællesskaber, som genspejles i de små teams, vi inddeler jer i. I fængselsgården og cellerne møder I praktiske og logiske udfordringer, hvor teamwork er nøglen til at finde de ledetråde, der vil gøre jeres flugtforsøg muligt. I krydser fængselsgården, fremstiller nøgler i cellerne, smugler handelsvarer, orienterer jer i blinde og følger en kompleks flugtplan. Får I mon samlet alle de nødvendige informationer, inden det er for sent?

Tillid, vilje og individuelle kompetencer

Dengang tugthuset var hjemsted for landets kriminelle og uforbederlige, var tillid, vilje og kompetencebredde i de små fællesskaber afgørende for overlevelse. Selvom det for jer ikke er et spørgsmål om liv eller død, så er kompetencerne også essentielle i hverdagens team.

Den store fangeflugt

Efter at have indsamlet informationer, materialer og ledetråde, er der nu et hul i fængselsbetjentenes vagtplan. Det er nu, I skal forsøge at flygte fra fængslet! Men hvordan kommer I over gården i tomme vandtanke, og kan I holde modet oppe, når I skal kravle hen over muren?

Tidsramme

2,5-3,5 timer

Antal

Den store flugt har forskellige varianter alt efter hvor mange deltagere der er.

Ved 8-96 deltagere, styrer vi deltagerne rundt til de forskellige øvelser

Ved 97+ deltagere, starter de med et “stjerneløb”, hvor de selv prioriterer hvilke øvelser de vil løbe til. I fase 2 skal de så selv vælge hvilken flugtrute de vil flygte med.

Før dit første “Den store fangeflugt”

Den store flugt er teambuilding med storytelling. Vi kombinerer vores vanlige tilgang til teambuilding med fokus på alle kan være med, med Fængslets unikke rammer.

Deltagerne møder forskellige øvelser de skal løse for at skaffe materialer og informationer der gør dem i stand til at flygte til sidst.

Forløbet er delt i 2 faser. Den første fase varer typisk 2 timer og det er her teamsne skal indsamle materialer og informationer.

Fase 2 er den sidste time, hvor deltagerne skal flygte.

 

Program forslag

Ved 8-48 pax (max 8 teams)

13.00 Velkomst og intro

13.10 Forsyningskæden

13.35 Overblik

14.00 Nøglelavning og knob

14.45 Kodesprog

15.15 Flugten: Gartnerteamet + Flugten over muren

16.00 Slut

 

Ved 49-96 pax (9-16 teams)

13.00 Velkomst og intro

13.10 Forsyningskæden

13.35 Team 1-8 Overblik + Kodesprog – Team 9-16 Nøglelavning

14.20 Team 9-16 Overblik + Kodesprog – Team 1-8 Nøglelavning

15.05 Samling – Valg af flugtrute

15.15 Den store fangeflugt

16.00 Slut

 

Ved 97+ pax

13.00 Velkomst og intro

13.10 Planlægning

13.20 Start på Fase 1: Indsamling af materiel og informationer

15.00 Samling – Valg af flugtrute

15.15 Den store fangeflugt

15.50 Afrunding

16.00 Slut