Kort på tablet bliver blankt!
Vi har oplevet på nogle tablets, at deltagernes kort pludselig bliver gråt og de hverken kan se kort eller punkter.
Dette er en udfordring vi har LoQuiz til at kigge på, men indtil videre er den hurtige løsning som følger:
- Bed holdet om at gå helt ud af LoQuiz app’en, så de kommer ud på hjem skærmen
- Gå nu ind i LoQuiz igen
- Tryk “continue last session”
- De skulle nu gerne komme ind og fortsætte hvor de slap, med kort og punkter synligt
“Someone is already playing with this team”
Dette er desværre et problem vi har bøvlet en del med og LoQuiz er OBS på problemet og prøver at finde en løsning.
Dette vil typisk ske når teamet har været til en Team Activity eller andet stop, hvor tabletten ikke har været brugt i lidt tid.
Teamet ryger altså ud af spillet, fordi tabletten har været standby og når de så prøver at komme ind i spillet igen, får de beskeden “Someone is already playing with this team”.
Dette sker selvom det er den samme tablet de fortsætter på, eller for den sags skyld, hvis du skifter dem over på en ny tablet.
Den midlertidigt hurtigste løsning for teamet er (enten gør det selv, eller guide teamet over telefon):
- Gå ud af spillet og ind igen
- Tryk login (IKKE “Continue last session”)
- Brug login oplysningerne til spillet
- Indtast det samme team navn efterfulgt af 2.0 (de kan ikke kalde sig det samme)
- Så ved du alle hold der hedder 2.0, har 2 hold hvis point skal lægges sammen
- De vil godt nok få adgang endnu en gang til alle de samme opgaver, som de allerede har svaret på, det kan vi desværre ikke komme udenom
- De kan nu spille videre og du kan, så snart de med deres nye team har taget et billede, give deres 2.0 team en bonus på det antal point deres oprindelige team havde
Dette er ikke optimalt, men det er den hurtigste måde at få teamet i gang med at spille videre på.